Old Finnieston Crane - Glasgow, Scozia






CITYCOLOR LED lights up Finnieston Crane purple! 

To raise awareness on the 31st August for International Overdose Awareness Day (https://www.overdoseday.com/) our partner Nightlight Events choosed eight Studio Due City Color Led to light Finnieston Crane purple. 

The Finnieston Crane (also known as the Stobcross Crane) is an iconic giant cantilever crane in the centre of Glasgow (Scotland) that has been in situ since 1848. It is no longer operational, but represents a symbol of the city’s engineering heritage and proud history of shipbuilding, and is the largest of the 4 cantilever cranes which remain along the River Clyde.

The crane was used for loading cargo, in particular steam locomotives, onto ships to be exported around the world.The crane is situated in a district that has seen massive development in the last decade with the new BBC building being built across the water and the Hydro Music Venue now right next to the crane.


CITYCOLOR LED illumina di viola la Finnieston Crane! 

Per sensibilizzare sulla Giornata Internazionale dell’ Overdose (https://www.overdoseday.com/) il 31 Agosto, il nostro partner Nightflight Events ha scelto otto City Color Led Studio Due per illuminare di viola la Finnieston Crane. 

La Finnieston Crane (nota anche come Stobcross Crane) è una iconica, gigantesca gru a sbalzo nel centro di Glasgow (Scozia) sin dal 1848. Non è più funzionante ma rappresenta un simbolo del retaggio ingegneristico della città e della storia delle costruzioni navali ed è la più grande tra le 4 gru a sbalzo che restano lungo il River Clyde. 

La gru è stata utilizzata per caricare i cargo, soprattutto locomotive a vapore, sulle navi in partenza. La gru si trova in un distretto che si è sviluppato notevolmente nell’ultimo decennio anche in seguito alla costruzione del nuovo edificio della BBC che si affaccia sull’acqua e alla Hydro Music Venue che si trova a lato della gru. 

M-Media Building - Hilversum, Paesi Bassi